


§ 1 Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną ninejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Sprzedający – Marek Woś Wydawnictwo Rosemaria, dostępne pod adresem ul. Zbąszyńska 19/4, 60-359 Poznań, prowadzący działalność na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej nr 22529/98/S, NIP: 779-195-37-10, Regon: 631079987, świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego, nazywany zamiennie „Wydawnictwem”.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – przypisane do Użytkownika po zalogowaniu miejsce w witrynie Sklepu Internetowego, umożliwiające korzystanie z usług Sklepu zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Przedmiot transakcji – Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.rosemaria.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
- System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
- Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w sklepie internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Usługa dodatkowa – usługa świadczona przez Wydawnictwo na rzecz Klienta poza Sklepem Internetowym w związku z charakterem sprzedawanych Towarów.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Wydawnictwem a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
- Wartość Koszyka – wartości zamówionych przedmiotów nie obejmującej wartości kosztów wysyłki.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ 2 Zasady ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Wydawnictwo pod adresem www.rosemaria.pl.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień.
- Wszystkie Towary oferowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Wydawnictwo, Klient powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet z zainstalowaną odpowiednio przeglądarką internetową w celu realizacji Zamówienia.
§ 3 Składanie zamówień
- Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto podanymi w złotych polskich. Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
- Minimalna kwota Zamówienia to 5 złotych.
- Promocje łączone (W pakiecie taniej) obowiązują tylko w przypadku składania Zamówień przez Sklep Internetowy i nie obowiązują przy Zamówieniach telefonicznych.
- Zamówienia są przyjmowane przez:
- stronę internetową Wydawnictwa: www.rosemaria.pl,
- telefonicznie pod numerem telefonu: 61 86 87 345,
- oraz drogą mailową pod adresem: sprzedaz@rosemaria.pl
Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni elektroniczny formularz Zamówienia, złoży Zamówienie telefonicznie lub drogą mailową i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Towar ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail. W wypadku gdy podane dane są niekompletne, a kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia. W trakcie składania Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Wydawnictwa w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia. Po złożeniu przez Klienta skutecznego Zamówienia, otrzyma on ze Sklepu e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia. Realizacja zamówienia rozpoczyna się w 2 dni od momentu zaksięgowania wpłaty lub wyboru opcji płatności „za pobraniem”. Towar jest dostarczany w sposób wybrany przez Klienta za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich lub za pośrednictwem Poczty Polskiej. W niektórych przypadkach istnieje możliwość odbioru osobistego towarów w siedzibie Wydawnictwa. 11. Klient ma wgląd do statusu Zamówienia po zalogowaniu przez swoje Konto na stronie Sklepu www.rosemaria.pl.
§ 4 Koszty wysyłki
Szczegółowy cennik i zasady wysyłki można znaleźć tutaj.
- Koszty wysyłki obliczane są wg cennika Poczty Polskiej lub cennika usług kurierskich, w zależności od wyboru klienta.
- Klient jest obciążany kosztami dostawy (wysyłki) określonymi w cenniku transportu. Klient może się zapoznać z cennikiem w każdej chwili. Szczegółowy cennik można znaleźć tutaj.
- Zamówienia o wartości koszyka powyżej 200 zł wysyłamy na koszt Wydawnictwa.
- Wybrane książki objęte promocją oraz prenumeratę czasopisma "Królowa Różańca Świętego" wysyłamy na koszt Wydawnictwa.
- W przypadku nieodebrania przesyłki Kupujący zostanie obciążony dodatkowymi kosztami zwrotu przesyłki, co wynika z przepisów Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku ponownej wysyłki zwróconego zamówienia, Kupujący zostanie obciążony jej kosztem dostawy.
§ 5 Płatności
Szczegółowy opis płatności można znaleźć tutaj.
- Na każdy sprzedany towar wystawiamy paragon lub imienny dowód zakupu (fakturę).
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
- Samodzielna przedpłata przelewem na konto bankowe Wydawnictwa: 62 1140 2004 0000 3502 7013 3429, IBAN: PL62114020040000350270133429, SWIFT/BIC: BREXPLPWMBK. Adres banku: BRE Bank S.A. INTERNET BANKING, al. Piłsudskiego 3, 90-368 Łódź,
- Płatności Shoper – rozliczenia transakcji kartą i e-przelewe. Operatorem płatności realizowanych przez karty płatnicze jest BlueMedia S.A. Obsługiwane są karty: Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard, MasterCard Electronic.
- Przelew internetowy lub kartą płatniczą na konto Paypal.
- Zapłata przy odbiorze – u listonosza, kuriera lub przy odbiorze osobistym.
§ 6 Odstąpienie od umowy
Szczegółowy opis reklamacji i zwrotów można znaleźć tutaj.
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni (podstawa prawna: Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.). Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Wydawnictwa.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na adres Wydawnictwa.
- Klient ma prawo obejrzeć dostarczony towar w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym. Jeżeli rzecz nie spełnia jego wymagań, Klient nie może używać jej dowolnie. W przeciwnym wypadku Klient może zostać obciążony dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru w przypadku odstapienia od umowy.
- Czas obowiązywania rękojmi to dwa lata od wydania towaru.
§ 7 Procedura reklamacji
Szczegółowy opis reklamacji i zwrotów można znaleźć tutaj.
- Reklamacje należy składać na adres Wydawnictwa.
- Składając reklamację należy dostarczyć do Wydawnictwa reklamowany produkt wraz z dowodem zakupu
- Wydawnictwo rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji i otrzymania od Klienta przesyłki ze zwracanym towarem. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta Wydawnictwo naprawi lub wymieni reklamowany porodukt na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego towaru jeżeli wymiana lub naprawa są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
- Klient traci uprawnienia określone w pkt. 5 niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi Wydawnictwa o tym fakcie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
§ 8 Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
Szczegółowy opis polityki prywatności można znaleźć tutaj.
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu internetowego w związku z zakupami jest Wydawnictwo.
- Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji Zamówień, w zawiązku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych towarów do Klienta. Klienci mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania. Dane są przekazywane dobrowolnie.
- Informacja o metodach i środkach technicznych służących wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych:
- W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Złóż zamówienie” Klienci posiadający Konto w Sklepie internetowym mają możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych poprzez edycję profilu konta,
- Weryfikacji danych lub korekty Zamówienia można dokonać także poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Wydawnictwa na adres wydawnictwo@rosemaria.pl,
- Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie w ramach udostępnionych opcji.
4. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy następuje przez przesłanie stosownej wiadomości e-mail po zawarciu Umowy Sprzedaży. Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Wydawnictwa oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.
§ 9 Zmiana Regulaminu
- Klienci posiadający Konto w Sklepie zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail.
- Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia Konta w każdym czasie.
- Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.